Tuesday, September 27, 2011

هفت ميليون و ۱۳۵ هزار دانش‌آموزان ايرانی ترک تحصيل کرده‌اند

دوشنبه 4 مهر 1390 برابر با 26 سپتامبر 2011

با توجه به گزارش‌های مرکز آمار ايران و جمعيت ۱۹ ميليون و ۴۳۵ هزار نفری در سنين ۷ تا ۱۹ سال که بايد آموزش خود را در مدارس ادامه دهند، بيش از ۷ ميليون و ۱۳۵ هزار نفر به دلايل مختلف قادر به ادامه تحصيل نيستند و در حقيقت بيش از ۳۷ درصد دانش‌آموزان ايرانی مجبور به ترک تحصيل شد‌ه‌اند.




آفتاب- سرويس اجتماعی: بالاخره فصل مدارس رسيد و با شروع سال جديد تحصيلی بيش از ۱۲ ميليون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ايرانی سال تحصيلی ۱۳۹۰- ۱۳۹۱ را آغاز کردند؛ در حالی که با توجه به گزارش‌های مرکز آمار ايران و جمعيت ۱۹ ميليون و ۴۳۵ هزار نفری در سنين ۷ تا ۱۹ سال که بايد آموزش خود را در مدارس ادامه دهند، بيش از ۷ ميليون و ۱۳۵ هزار نفر به دلايل مختلف قادر به ادامه تحصيل نيستند و در حقيقت بيش از ۳۷ درصد دانش‌آموزان ايرانی مجبور به ترک تحصيل شد‌ه‌اند.

به گزارش آفتاب، براساس اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش در روزهای اخير تعداد دانش‌آموزان کشورمان از ۱۲ ميليون و ۸۰۰ هزار نفر در سال گذشته با کاهش ۵۰۰ هزار نفری در سال جاری به ۱۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر کاهش يافته که با توجه به تثبيت رشد جمعيت در سال‌های گذشته، کاهش جمعيت دانش‌آموزی حاکی از ترک‌تحصيل دانش آموزان به دلايل اقتصادی و اجتماعی می‌باشد.

طی سال‌های گذشته يا در حقيقت در يک دهه گذشته با وجود ثبات نرخ رشد جمعيت در حد ۱.۵ درصد، کاهش جمعيت دانش‌آموزی کشور از ۱۸ ميليون نفر به ۱۲ ميليون نفر، نشان‌دهنده اضافه شدن حدود ۶ ميليون دانش‌آموز به جرگه ترک تحصيل‌کرده‌ها است که بسيار نگران‌کننده و دردناک است چرا که بر اين اساس از هر سه دانش‌آموز ايرانی؛ يک دانش‌آموز ترک تحصيل می‌کند و قادر به ادامه تحصيل نيست.

طی ۶ سال گذشته در دولت‌های نهم و دهم با وجود ترک‌تحصيل حدود ۵ ميليون نفر دانش آموز، حدود ۴ هزار ميليارد تومان به نوسازی مدارس از حساب ذخيره ارزی اختصاص يافته اما گزارشی از نحوه تخصيص و خرج‌کرد اين رقم منتشر نشده است که البته از وزارتخانه‌ای که رقم و تعداد دقيق دانش‌آموزان کشور را نمی‌داند چنين ابهاماتی بعيد نيست.

از ياد نبرديم که سال گذشته يکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش اعتراف کرد که" ما تازه فهميده‌ايم رقم دانش‌آموزان ما ۱۲ ميليون نفر است نه ۱۴ ميليون".


منبع: آفتاب







از هر ۳ دانش آموز ایرانی، یک نفر ترک تحصیل می‌کند



ترک تحصیل هفت ميليون دانش آموز در ایران




No comments:

Post a Comment

جمهوری اسلامی باید برود

واشنگتن پست: جایزه صلح نوبل باید به ندا آقا سلطان میرسید و نه به باراک اوباما
نقل مطالب با لینک مستقیم و ذكر نام و آدرس خاک افشا، بلامانع میباشد به سایت خاک افشا خوش آمدید - شاد و بهروز باشید